20. týden: Dobrý sluha, zlý pán

Tip pro nadšence: zkuste si doma navlékání jehly, bude se nám to brzy hodit. Ani trénink uzlů není k zahození:).

Básničku Sáně budeme zkoušet recitovat v pátek, lyžaři po návratu.

Na vaše přání vkládám odkazy na stránky vhodné k procvičování učiva a zabavení dychtivých dětí :o) :

matematika

matematika

čtení a psaní

čtení a psaní

prvouka

matika (lze vkládat i kódy z našeho pracovního sešitu), ČJ a PRV

škola zvesela

Mnoho zajímavého najdete i na PINTEREST.COM.

programy pro tablety a trénink: tablexia

                                                            včelka

 

V tomto týdnu si budeme povídat o ohni (bezpečnost, volání hasičů, dobré i záporné „vlastnosti“ ohně). V rámci projektu o ohni jsme se rozhodli přispět na živočichy ohrožené požáry v Austrálii a to tím způsobem, že vyrábíme drobné výrobky, které se budeme snažit prodat a výtěžek pošleme na sbírku ZOO Praha pro Austrálii. ZDŮRAZŇUJI, ŽE ÚČAST NA SBÍRCE JE RYZE DOBROVOLNÁ.Tento týden budeme kreslit a vyrábět, příští týden zahájíme možnost přispívání/prodej výrobků. Cena (výše příspěvku) bude dobrovolná, jen symbolická. Nejde mi o rekordy ve vybírání, spíše jen o symbolickou sumu, která dětem ukáže, že i my můžeme pomoci. Seznámíme se se systémem veřejné sbírky.  Veškeré informace ráda podám kdykoliv.

Máme první výrobek do naší sbírky pro Austrálii – dětem se podařili krásní klokánci. Cena klokana je 1 – 5 Kč podle vašeho uvážení. 🙂 Peníze mohou děti nosit už od středy.

ČJ – pondělí opakování, úterý písmeno V (vymýšleli jsme a kreslili do písmena V obrázky začínající od V  – např. velryba, voda, vrtulník…), lepili jsme puzzle písmene V, trénujeme napojení psacích písmen so, sa, su, si, se, po, pa, pi, pu, pe a zkoušíme psát slova pes, les, čteme slova ze 4 písmen (písmena na sebe musí plynule navazovat, nesekáme je), seznámení s písmenem D

ŽA str.136 – 143, str.144 – 153, 154 – 155

M – porovnáváme čísla,počítáme příklady, vymýšlíme příklady,  řešíme záhady ukrytých čísel (Myslím si číslo, když k němu přičtu 2, dostanu číslo 4. Jaké číslo jsem si myslela? apod.), hrajeme si s číselnou řadou (schody):  2→→→→ _ (postav se na dvojku, udělej 4 kroky dopředu, na jakém čísle stojíš teď? (6). Proč? 2+4=6.

str. 48, 49, 50 cv. 1, str. 50 – 54 (každý pracuje svým tempem, co mu vyhovuje)

PRV – čas, určování hodin, oheň (bezpečnost, volání hasičů, dobré i záporné „vlastnosti“ ohně), učili jsme se o volání na tísňové linky 150, 155, 158 a 112, bezpečné zacházení s ohněm (jen pod dozorem dospělého), při požáru se neschováváme, utíkáme, zachraňujeme život, ne majetek, hračky apod, to necháme na dospělých…

19. týden: My tři králové…

Písmeno K, poznáváme, čteme, vymýšlíme slova od K.

Trénujeme opis z tabule do sešitu (písmen i čísel /příkladů). Velká pochvala, moc se to dětem daří. Poprvé se setkáváme s hodnocením pomocí úspěšnosti (např. dnes zadáno 6 příkladů, hodnotí se počet správně vypočítané, tedy 100% úspěšnost je 6 ze 6).

Pomalu se rozjedeme, popovídáme, zjistíme, co umíme. Trochu zapracujeme na uvolnění ruky – někomu malinko tuhne a drží pero křečovitě, ale to rychle napravíme.:) Chválím za čtení!

Pravidla psaní perem:

  • pero používám v písance, pokud se na to necítím, klidně si vezmu tužku
  • pokud mi pero nepíše, požádám o pomoc, netlačím na něj
  • pokud se mi něco v písance nepodaří, neškrtám a nezmizíkuji, poučím se z toho hned při dalším psaní
  • když dopíšu, prohlédnu si svou práci, na každém řádku podtrhnu zeleně to nejpovedenější (mohu i použít červenou a podtrhnout 1 písmeno/slabiku/později i slovo, které se mi nepovedlo)
  • v matematice píšu JEN obyčejnou tužkou, pokud se mi něco nepovede, klidně gumuji (pokud v matematice potřebuji něco škrtnout, škrtám jednou čarou. Co kdyby se mi to škrtnuté nakonec hodilo.)

ČJ – Trénujeme písmeno T (čteme jen jako drobné vydechnutí, netlačíme), čteme třípísmenková slova s písmenem N (nol, nal, nos, len, lin…). Trénujeme psací písmo – spojení le, li, lu, lo, mi, mo, me, les, opakování psaní p.

ŽA čtení str. 114 – 117, 118 – 121,130 – 137

Než půjdeme do písanky – str. 8 – nácvik t (tři řádky tužkou, pak můžete perem)

Písanka 1 str. 6 , 4. a 5. řádek (píšeme malé psací s), str. 7, 1. – 4. řádek

M –  Trénujeme tvoření všech možných příkladů ze zadaných š čísel (na sčítání i odčítání):např. 3,2,5  děti vytvoří 3+2=5, 2+3=5, 5-3=2, 5-2=3.  Opět a stále je nutné hlavně pochopení, pokud to nejde hned, půjde to časem. Důležitá je snaha a neházet flintu do žita:o). Porovnáváme čísla, zjišťujeme o kolik je číslo menší/větší. Porovnáváme strany nerovnice ( 6-2> 2).

str. 44 cv.3,4, str.45 cv. 6, 7,(8 dobrovolné)

str. 46 cv. 1,2,3,4, str. 47 cv. 5,6,7,

PRV – Povídání o Vánocích a příchodu 3 králů. Určujeme, co je za den, měsíc, roční období, rok…

17. a 18. týden: Prázdniny

Užívejte klidu a odpočinku, uvidíme se až 6.1. 2020. Těm, kdo jedou na hory přeji sníh a bezpečnou jízdu:).

ČJ – Písanka 1 str. 9 druhý řádek, str. 10  – 2 řádky, str. 11 – 2 řádky, Živá abeceda str. 112 – 115 a 126 – 127

M – vybarvovací obrázek strana s ozdobičkami (do 8), (druhá strana (svícen) je těžká, je dobrovolná , klidně mohou počítat jen to, co kdo umí) +  kočička

16. týden: Vánoce, Vánoce přicházejí

V notýsku jsem omylem uvedla, že divadlo bude ve čtvrtek 17.12., OMLOUVÁM SE, SAMOZŘEJMĚ MĚLO BÝT NAPSÁNO 19.12.

Děkujeme rodičům Bertíka za papíry a zapůjčení stromku.

Přidávám fotky, viz níže.

Pozor, důležité oznámení: ve čtvrtek 19.12. bude z provozních důvodů školní družina jen do 16:00. Děkujeme za pochopení.

V tomto týdnu trochu zvolníme, budeme poklidně procvičovat a hlavně se budeme těšit na Vánoce. Pokud by , nějakým zázrakem, napadl sníh, prosím, oblečte děti tak, abychom si mohly užít zábavu na sněhu. Klidně i dvoje rukavice:). To pochopitelně platí pro celé zimní období. Sníh je tu natolik vzácný, že si nemůžeme dovolit promarnit příležitost. :o) 🙂

Ve čtvrtek pojedeme do divadla:), sraz bude v 8 hodin u školy, návrat buď ve 12 nebo ve 12:30 (stejně jako minulý týden).

Besídka bude v pátek. S sebou normálně tašku do školy s věcmi na vyučování + hrneček na pití (nemusí být), cukroví dle uvážení a dobrou náladu. Ještě přidávám: malou skleničku, do které se dá vložit čajová svíčka (od přesnídávky, od jogurtu…) a případně i ta čajová svíčka.

ČJ – skládání „N“ , trochu nás potrápila prostorová orientace, některým se podařilo písmena otočit a nečekaně jin vyšlo cosi jako „U“. 🙂 Nakonec jsme to ale zvládli všichni. Trénujeme poznávání malé/velké, tiskací/psací „N“. Čteme tří-písmenková slova  – ŽA str.113  – 114

mala písanka (než půjdeme do písanky)  – nácvik psacího A str. 11

M – str. 40 – trénujeme prostorovou představivost, stavíme z krychlí (trénujeme vhled do staveb a logické myšlení),  str. 67 píšeme číslo 7

str. 43 cv. 1, 2 a 4

Pracujeme se slovními úlohami typu na misce jsou 4 vanilkové rohlíčky, 2 včelí úly a 1 kokoska – kolik je tam kousků? Sníme 1 kokosku – kolik je tam kousků teď… apod.

PRV – advent, tvoříme přání, posíláni přání, návštěva pošty, nakupování

 

15. týden: Za kulturou

Ve třídě máme již třetí případ pozitivního testu na streptokoka…

Děkuji Kubartovým za speciální dodávku A3 papírů, to se nám to bude tvořit!

Výlet do divadla proběhl skvěle, Pohádkové nepohádky J.Čapka byly fajn a fotku s herci dodám během víkendu. 🙂

Děti si domů přinesly obálku, napište jim na ni adresu, kam poputuje přání, které vyrábíme (domů, babičce, tetičce…). Na poštu půjdeme asi v pondělí nebo úterý.

V tomto týdnu náš čeká několik kulturních akcí. V pondělí půjdeme do knihovny,

ve čtvrtek pojedeme do Prahy do divadla a v pátek vyrazíme do Lysé do kina.

Ve čtvrtek jedeme do divadla, odchod od školy v 8:00, s sebou svačinu a pití.Návrat cca ve 12:30. (Z Prahy pojedeme vlakem před půl dvanáctou nebo před dvanáctou.) Oběd stihneme. Pokud by někdo potřeboval nutně vědět, který vlak jsme stihli (třeba z důvodu vyzvedávání na kroužky apod.), můžete mi kolem půl dvanácté zavolat, to už budu vědět, jak stíháme.

V pátek jedeme do kina v Lysé, sraz u školy v 7:25, v 7:30 odchod na nádraží. Návrat cca ve 12 hodin.

Děti začínají trochu marodit, některé se vrací po nemoci, jiné  onemocněly během víkendu. Na počátku týdne budeme trochu opakovat.

ČJ – začínáme spojovat některá písmena do třípísmenných slov/slabik – SAS, SES, SOS, SUS,SIS, LAS, LUS, LOS, LIS, LES, SEL, SAL, SOL, SIL, SUL + hledáme slova, která na tato začínají. Čteme „N“

Písanka 1 str.6  –  3 řádky

sešit s opičkami – vše předepsané

M – str 62 cv. 1

PRV – chování v dopravním prostředku a v divadle a v kině,  bezpečné přecházení (chování v provozu, dopravní předpisy)

 

 14. týden: Advent je tu

Malý pohled do třídy:

Svačina na P bude v pondělí.

Škola nabízí možnost zakoupit si Almanach ke 130 výročí KAMENKY  za cenu 120,-. Na tvorbě ALMANACHU se podílely i naše děti. Pokud máte zájem, dejte mi vědět, v pátek a pondělí budu vyzvedávat daný počet kusů, o který  budete mít zájem. Množství je omezené. Prosím o rychlou reakci. Děkuji.

Přišly objednané knihy, kdo ji chcete pod stromeček, dejte vědět, jak si ji převezmete:) .

Ve třídě se vyskytly neštovice.

První adventní víkend byl dost náročný, napsat hodnocení jsem nestihla, dodám později:).

 

Nastalo nám největší těšení roku, tak si o adventu a tradicích trochu popovídáme. Během týdne si trochu zavyrábíme a možná nás navštíví i Mikuláš.

Dne 4.12. půjdeme na vyrábění, s sebou tašku (nejlépe se hodí klasická papírová dárková) na výrobky.

ČJ – procvičujeme čtení SO, SA, SU, LO, LA, LU, MO, MA,MU, SE, ME,LE a přibyde nám SI, MI, LI. Začínáme písmeno P (vyslovujeme jen ústy, lehce, jako vydechnutí). Číst list s písmeny a slabikami (strana s I a P ;   N až příští týden). Začínáme psát malé psací „p“ – zatím jen na papír.

PS – str 58, 81,82, 83, 86, 84,85

malá písanka (než vstoupíme do písanky)- str. 3, řádky 3 – 5

M – tvoříme příklady na sčítání a odčítání(hlavně s pochopením), tvoříme slovní úlohy podle obrázků (vidím tři ptáčky a dvě žáby, dohromady vidím pět zvířat – zapíšu 3 +2 =5)

PS  str.37 cv.9, str. 39 cv. 7, psaní 6 str.66, str. 40 cv. 1,2, str. 41 cv. 6

Vybarvujeme čerta podle čísel (někdo stihl ve škole), vybarvování Anděla si brali jen dobrovolníci, je na nich jak a kdy dokončí (každý podle svých možností a schopností).

PRV – advent, tradice

13. týden: Zdraví

Reakce na dotazy:

Včera mi psalo několik rodičů, zda by mohli uhradit celou částku za nastávající kulturní akce najednou. Zárověň několik z Vás projevilo přání platby rozdělit do několika menších.  Ráda vyjdu vstříc oběma skupinám a upravuji vybírání peněz takto: Komu vyhovuje placení celé částky najednou, pošle 500,-, kdo raději platí po částech, pošle avízovaných 200,- (nebo částku která mu vyhovuje až do výše 500,- podle vlastních potřeb). I nadále platí, že pokud vaše dítě na akci nejede (třeba onemocní), zůstává částka u mně a dítě neplatí další akci. Pokud máte nejasnosti, nebo jiné potřeby, ozvěte se, promyslíme řešení. Děkuji za spolupráci.

Kvalita a způsob objednávání fotografií – Vámi zaslané podněty jsem předala paní zástupkyni, ještě to s ní dnes proberu osobně. O výsledku Vás budu informovat.

Náramky FOND SIDUS – charitativní sbírka (prodej náramků) byla ukončena z důvodu špatné kvality dodaných náramků. Ani škola, ani FS nechtějí distribuovat nefukční předměty, proto byla sbírka ukončena. Další kolo sbírky proběhne nejspíše až na jaře, budu Vás informovat.

 

Připomínám Den otevřených dveří, který proběhne na hlavní budově tuto sobotu od 10 hodin. Starší žáci připravili pěkný program i výzdobu. Jste srdečně zváni.

Omlouvám se za komplikace, dávám po návratu dohromady objednávku knih Kouzelná třída a chci se ujistit, že jsem na nikoho nezapomněla. Prosím o vyplnění „dotazníčku“ v notýsku. Děkuji.

Vybíráme 120,- na divadlo a 80,- na návody – celkem 200,-.

Prosím rodičem kteří ještě nedodali pero (dárkově zabalené s věnováním), aby je donesli do konce týdne. Pomalu se nám u některých blíží onen očekávaný slavnostní okamžik:) 🙂 🙂 .

Bobří notýsky a žákajdy mám částečně u sebe:)

V tomto týdnu se budeme věnovat zdraví, stravě, prevenci a všemu co s tím souvisí. Ve středu si přineste 1 kus umytého ovoce, nebo zeleniny. Uděláme si ochutnávku.

Kdo ještě nezaplatil/nevrátil fotografie, ať tak, prosím, učiní. Ať mohu odevzdat peníze. Hotovo, odevzdáno. děkuji všem:) .

Cena plánovaných akcí: Vánoční návody  80,-, Divadla 2x 130,-, Kino 100,- Peníze bude vybírat průběžně, vždy dám vědět. Momentálně vybírám jen 50,- do třídního fondu. Děkuji.

ČJ – písmeno I – poznáváme všechny tvary. Čteme slabiky SO, SA,SU, LO,LA,LU,MO,MA,MU, přemýšlíme, která slova od dané slabiky začínají.

Pracovní sešit str.57, 65, 68,69, 73

Fialová „malá“ písanka str. 7 celá

M – str. 37 cv. 7 (znázorňování příkladů, vymýšlení slovních úloh dle obrázků, následný zápis výpočtu), str.38

PRV – ovoce a zelenina – proč ho máme jíst, co nám chutná a co ne, alergie, nemoci…

12. týden:  Procvičujeme

V tomto týdnu budeme procvičovat všechno, co jsme se učili.

Slabiky SO,SA,SU, LO, LA, LU a začneme MO,MA,MU. Vyprávění podle obrázku, rovnání písmen a slabik podle instrukcí. Podle okolností přibudou i další písmena v Písance:) .

Číselná řada do 7 (snad přibude i číslo 8), porovnávání čísel, matematické představy (umět si pod číslem představit reálnou situaci). Budeme psát číslici 4.

11. týden: Martin a bílý kůň

Třídní schůzky  – shrnutí:

Je třeba kontrolovat Notýsek, „Žákovskou“ a penál každý den. Pastelky pod 8 cm jsou již nevhodné, je lepší pořizovat silnější (trojboké) pastelky -více vydrží:) . Doma připomínat správné sezení u práce a správné (lehké) držení tužky – netlačit. Pokud cítíte, že je písmo protlačené na rubu, případné na další straně, je třeba trénovat.

Číst každý den. Po přečtení slabiky trénujte pozornost a sluch ( dítko přečte např. „so“   a vymyslí slovo, které na písmena začíná  – sobota, sokol, sonáta…). Trénujeme vyprávění, rozvíjíme slovní zásobu, přiměřené tempo řeči, aby nedocházelo k zadrhávání, koktání apod.

Koncem roku (cca duben) a následně ve druhé třídě budeme pracovat s knihou Kouzelná třída, pokud máte zájem, mohu knihu objednat hromadně (cena 150Kč). Má-li někdo zájem, dejte vědět, abych stihla vše zařídit a mohla být u vás včas před Vánoci.

Pracujeme s pochopením – je jen mechanicky. Děti se učí vyjadřovat své myšlenky, proč něco dělají/ proč to tak je.

K rozvoji paměti, sluchového, zrakového a rytmického vnímání, ale i k upevnění správné vyslovnosti hlásky protahujeme, děláme „bezhlasé“ diktáty, poznáváme písmena z různých úhlů pohledu.

Doma podporujte soběstačnost, sebeobslužnost (oblékání, obouvání, příprava věcí, jedení příborem, krájení nožem…).  Připomínejte KONTROLU dokončené práce. Podporujte vlastní tvořivost.

Plánované akce. 12.12. divadlo Praha, 13.12. kino Lysá, 19.12. divadlo Praha. V průběhu prosince vyrábění v MDDM, návštěva knihovny, zapojení do akce Ježíškova vnoučata, posílání přáníček z pošty. Po Vánocích program v ZOO.

Besídka poslední den před Vánoci, bez rodičů. Pokud děti chtějí někomu něco dát, mohou, ale jen drobnost, prosím ne nic velkého. Dárky od Ježíška pod stromek zajistím. 🙂

Škola v přírodě v termínu 1. – 5. 6. v Peci pod Sněžkou, penzion Logla. Odjezd v pondělí cca v 8:15, příjezd v pátek cca ve 12 hodin. Školní družina je k dispozici. Zálohu 1500,- je třeba uhradit do konce ledna, doplatek 1000,- pak do konce března. Pokud by někdo měl potíže s termínem, ozvěte se , najdeme řešení. Platbu uhraďte na účet školy číslo

Bankovní spojení: KB 19–6055430267/0100, variabilní symbol 101, do poznámky pak uveďte jméno dítěte.   Do konce března odevzdejte posudek o zdravotní způsobilosti (kopii) potvrzený od lékaře. Platnost posudku je 2 roky, pokud jej budete mít s datumem v březnu, bude vám platit i pro plavecký výcvik ve druhém a třetím ročníku, případně pro tábory, soustředění a jiné sportovní aktivity.

 

V pátek svačinka na „M“. 🙂

I když nám náš Martin řekl, že v pondělí na koni nepřijede 🙂 🙂 :), my se tématu budeme věnovat a uvidíme, kam nás zavede.

Znovu připomínám, že  děti musí být každý den do školy oblečeny tak, abychom mohli vyběhnout ven!

Ve středu 13.11. bude od 16:00 třídní schůzka – opět připomínám „bez dětí“ (tedy těch mých prvňáčků 🙂 ). Ty mohou být ve školní družině. Na schůzku mi můžete přinést zabalené pero s věnováním, pro vaše dítko. 🙂

Do pátku se děti mají naučit básničku Draci.

V týdnu se dále budeme věnovat čtení slabik so, sa, su (pozor na správné čtení, písmena nám musí plynule splývat sssssssssooooooooooooo, sssssssssssssaaaaaaaaaa, sssssssssssuuuuuuuuuuuu, bez mezery, tempo čtení je na každém čtenáři. Někteří již čtou rovnou so,sa,su, jiní hlásky více protahují. To je vpořádku, jen mezi nimi nesmí vznikat mezera. Budu se tomuto věnovat i na třídní schůzce, obecně to ale dětem jde dobře!!!).

ČJ – vyvození písmena M, pracovní sešit str.25, procvičení slovní zásoby: slova opačného významu (malý x velký, silný x slabý…), str.26, 27, psaní „O“, str. 30

M- hra s plánem ZOO, str.30, rovnost, dočítání str. 29, str.31 cv.1 a 2, str.32, porovnávání čísel, znaménko větší a rovná se.

PRV – Začali jsme téma domov – rodina (kdo nám vytváří pocit domova a jak).

 

 10. týden: Můj domov

Dne 6.11. bude škola uzavřena z důvodu stávky učitelů.

Dne 13.11. od 16hod. bude třídní schůzka JEN naší třídy. Důvodem posunutí termínu je nutnost uvolnění třídy pro školní družinu, aby děti měly kde být. 🙂

V průběhu týdne si budeme povídat o bydlení (rozdíl město x vesnice, seznámíme se s pojmem městys).

Pomalu začneme spojovat písmeno S a probrané souhlásky. Budeme se učit básničku.

Ve čtvrtek bude svačinka na „L“.

V matematice zase poskočíme v psaní číslic (doufám) a trochu se zaměříme na geometrii a prostorovou představivost.

ČJ – fialový pracovní sešit str. 7,17, 9, 12, 18, 19, 20

        procvičování psaní  malého psacího „l“ a „u“, nácvik malého psacího „s“

fialová písanka (Než vstoupíme do písanky) str. 5, dva řádky (první a druhý)

Písanka 1 (modrá) str. 1, dva řádky (první a druhý)

Do pátku 15.11. naučit básničku “ Draci“ (TP a ŠG ji dostanou až v pondělí, budou na ni mít také týden:) ).

M – pracovní sešit str. 28 cv.1, psaní číslice 3, procvičování psaní číslic  0,1,2; str. 29 cv.5,6; str. 30 cv.1,2,3

PRV – 5.11. je termín pro odevzdání  DÚ „domov“ – některé děti již odevzdaly dnes (Velmi mě potěšilo, že někteří původně chtěli odevzdat, ale pak sami přišli s tím, že by si do zítřka ještě svou knihu vylepšili!!! Provedení a nápady  dětí jsou úžasné, moc chválím!).

9. týden: Prázdniny

Celý týden si užívejte odpočinku, jen nezapomínejte číst písmena z listu. Pracujte i na knize o domově.

8.týden: Republika má narozeniny

Zpráva z družiny:

Formulář na omluvenky do školní družiny najdete na stránkách školy, nebo je pište na lístek. Pokud jde dítě samo, nezapomeňte větu „přebírám zodpovědnost“.  Prosím, pište celé jméno dítěte, ne jen: “ Nela jde domů ve tři… „. Děkuji.

V pátek nestihneme jít do tělocvičny (focení), tak buď půjdeme na chvilku ven, nebo se protáhneme jen ve třídě.

23.10. DÚ na prázdniny z PRV. Tvoříme “ knihu“ na téma DOMOV. Ve škole jsme si nalepili vlajku, státní znak a první část omalovánek. Doma mají knihu dotvořit. Mají tam dolepit zbytek omalovánek + vytvořit jeden pokoj podle sebe. Po nalepení jim to bude dělat jeden byt 🙂 . Viz foto. Dále si mohou domalovat/dolepit/dotvořit cokoliv na téma „domov“. V případě nejasností se ozvěte. Těším se na nápady, které se v knihách objeví, fantazii se meze nekladou! Jen připomínám, že je to úkol dětí, můžete jim pomoci, ale měla by to být hlavně jejich práce, aby z výsledku měly nakonec radost:)

Termín odevzdání 5.11.

23.10. Trénujeme  vyprávění podle obrázků – stačí 3 – 4 věty, které dávají smysl a navazují na sebe. DÚ :prohlédni si obrázek u písmena A v Živé abecedě a vymysli příběh.

Děti se nám pomalu uzdravují, malinko popojedeme v učivu.

Během listopadu můžete posílat dárkově zabalená pera, pokud možno s nějakou osobní zprávou/přáním pro vaše dítko. Balíček označte jménem dítěte. Pokud se Vám to podaří mi předat tak, aby dítko nevidělo, jen dobře. Jako ideální datum předání považuji termín třídních schůzek v listopadu. O přesném termínu schůzek vás budu informovat. Pera potřebuji mít první týden v prosinci, kdy je již budu „přidělovat“ dobrým písařům. 🙂

(mnou doporučované pero je CENTROPEN SHARK, ale volba je pochopitelně na Vás)

 

Prosím o kontrolu penálu. Pokud mají některou pastelku kratší 8cm, nahraďte ji novou, ať si „nekazí ruku“. Pokud budete kupovat pastelky nové, doporučuji zakoupit silnější pastelky, ideálně trojhranné. Lépe se dětem drží a vydrží více:) .

V pondělí půjdeme na radnici.

V pátek nás čeká focení s vánoční tématikou. Fotí se všichni (kdo výslovně nechce, nemusí.) Poté obdržíte složku s fotografiemi v ceně 250,-. Buď si ji necháte a pošlete peníze, nebo celou složku vrátíte.

Připomínám, že příští týden (CELÝ) je volno.

V pátek si vyberu „bobří“ notýsky, je čas na měsíční zhodnocení:) .

ČJ –  Dokončíme pracovní sešit str. 99, rovnáme karty s písmeny, vyprávíme příběh podle obrázků (obrázkové osnovy) – dbáme na hlasitost projevu, srozumitelnost a smysl, mluvíme celými větami str. 101

M – str. 24 – 25 (procvičíme hrami a dramatizací, budeme stavět z krychlí a poznávat stavby podle plánu), pracujeme s tabulkou, doplňujeme chybějící údaje v logických řadách ( +, ++, +++,    ?  , +++++), str. 26, cv. 2,3

PRV – kdo kde bydlíme, povíme si o Česká republice, odkud pocházíme… Můj domov

7. týden: Běh času kolem nás

Prosím, kdo ještě neuhradil fotografie, ať je buď zaplatí, nebo vrátí. Chtěla bych již peníze odevzdat, abych na to nemusela myslet. 🙂

Od zítřka (17.10.) se děti mohou přidat k charitativní sbírce/akci pro FOND SIDUS, se kterým naše škola spolupracuje mnoho let a snažíme se tak děti přivést s myšlence solidarity a charity. Letos si mohou kupovat náramky s vyjímatelnými zvířátky (tato lze připnout i na CROCSY apod.) v ceně 50,- za kus. Nakupovat mohou až do 25.10..

Dne 21.10. se půjdeme podívat na radnici.

Dne 25.10. se budeme fotit na vánoční kalendář. Funguje to trochu jinak, než jste byli zvyklí ve školce. Nic neobjednáváte předem. Přijede pan fotograf, děti nafotí. Pak vám pošlu fotky(sadu), buď se Vám budou líbit a necháte si je a pošlete peníze, nebo vrátíte fotky a neplatíte nic.

Od tohoto týdne nám funguje slibovaná stránka s informacemi, která umožňuje rychlejší informovanost. Prosím o pravidelné, nejlépe každodenní nahlížení, ať Vám nic neuteče. 🙂

Ve škole se vyskytly vši, prosím o kontrolu hlav. Pokud někdo najdete (kdykoliv), prosím informujte mě, ať mohu sdělit ostatním rodičům, že mají prohlédnout hlavy a společným úsilím se jmenovaných potvůrek zbavíme. 🙁

Prosím o podepisování každého domácího úkolu.     (Při několika řádcích samozřejmě stačí jen podpis pod úkolem. 🙂 )

Ve čtvrtek bude opět písmenková svačina, tentokrát nás čeká písmeno A (amoleta, Arizonky, ananas…).

Prosím o doplnění/přinesení písmen, kdo nemá. Některé děti ještě stále nedonesly karty s písmenem U, znesnadňuje nám to práci a dotyčné děti pak nemohou procvičovat!!!

 

V tomto týdnu se budeme zabývat během času (střídání ročních období, dny v týdnu).Tvoříme lapbook „Čas“. Trénujeme pojmy JARO – LÉTO – PODZIM – ZIMA.

V ČJ stále vymýšlíme slova od určitého písmene (hlásky), čteme písmena O,S,B,U, pracujeme s kartami písmen i tabulkami s písmeny. Jestli se zadaří začneme psát naše první psací písmeno. 🙂

PS oranžový str. 76, 79, 81, 86, 87, 88, 89,  91

Nový list na čtení: první tři řádky (písmeno A)

Písanka str. 4 první a druhý řádek, písmeno u

List s písmeny – řádky s vybarvenými obrázky doma trénujte, ostatní  (nevybarvené) slouží k dobrovolnému tréninku doma (pokud jsou již písmena probrána) a rozhodně nikomu neublíží. Pokud máte pocit, že vaše dítko doma písmena příliš plete a potřebujete více prostoru k tréninku, nebo potřebujete, abych na dítko koukla já, dejte mi vědět. Budu ráda za včasnou informaci, že někomu něco utíká. Společnou komunikací předejdeme pozdějším komplikacím.

V M i nadále budeme počítat do 6, číst číslice, řešit logické úlohy, porovnávat množství, začneme „nakupovat“ a pracovat s papírovými mincemi. Řešíme bludiště a trénujeme orientaci v prostoru. Začínáme psát číslici 2.

PS do str. 23

Třídní učitelka: Mgr. Michaela Staříková