Matematika a fyzika

Návrat dětí do školních lavic neznamená jen rychle zopakovat učivo a stihnout napsat testy, ale zejména dětem naslouchat a zpříjemnit jim tento nelehký současný stav třeba tím, že první dny ve škole budeme procvičovat hravou formou a naplníme tak heslo „škola hrou“. Proto jsme nejen do hodin fyziky v šestých ročnících zařadili různé soutěže či hádanky, křížovky, kvízy, domino, pexeso či zájmové učební mapy, kterými jsme látku zopakovali – a pokud to jen trochu šlo, trávili jsme výuku venku. Děti si zejména zopakovaly převody jednotek délky, objemu a hmotnosti a nejvíce je asi bavily „váhy“ – správně přiřadit k danému obrázku typ a určit, na co je nejlépe použít v životě.

Matematika v 6. C byla první týden tolik očekávané distanční výuky naplněna samozřejmě opakováním a procvičováním látky, ale ne pouze učitelem před tabulí, ale zejména hravou formou. Žáci si vyzkoušeli nejen soutěže typy Kufr, A-Z kvíz či Riskuj, ale i různé matematické kvízy či křížovky a zajímavé hravé pracovní listy či mapy zaměřené na geometrii. Nejvíce děti zaujmuly soutěže ve skupinkách, kde musely spolupracovat. A kdo vyhrál – no přece všichni!

Kateřina Bačová

Autor:

Základní škola Čelákovice, Kostelní 457, příspěvková organizace. Škola s I. i II. stupněm, školní družinou a školní jídelnou. Vztahy mezi  vyučujícími, vyučujícími a žáky a vyučujícími a rodiči zaujímají v našem  vedle dosažení základů vzdělávání velmi významnou úlohu.

Zanechte komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..