Aktuální příspěvky ze školy

Jak jsme četli knihu Strakáč a Tioni

No, nejprve bylo třeba zjistit, o čem to bude. Titulní strana byla vcelku zvláštní. Na tabuli se v rámci Brainstormingu objevovala slova jako špína, nemoc, divné jméno, problém, šikana, bolest, ale také nevím. Postupně jsme dostali ještě několik dalších ilustrací knihy do skupinek. Zkoušeli jsme si představit, o čem kniha může být, jak by mohly obrázky z knihy následovat po sobě. Ilustrace byly veselé i smutné, některé až strašidelné. Ale nic nás nenapadlo. Dostali jsme první text ke čtení. Každý z nás si našel pohodlný koutek a četl. Po přečtení jsme se potichu vrátili do svých skupinek a začaly padat první otázky. Kdo to je, ten Strakáč? Kdo, nebo co, jsou Tioni? Shodli jsme se, že Strakáč bude hlavní postava knihy a že to bude kluk, který je nemocný, má vyrážku, je strakatý, ale proč? Popálil se? Určitě mu není dobře. O Tionech jsme se nic nedozvěděli. Stále nevíme, kdo, nebo, co to je. Od paní učitelky jsme dostali list s několika jednoduchými kresbami prázdných obličejů a úkol: Zkus se vcítit do Strakáče a zkus nakreslit jeho pocity. Moc se nám do toho nechtělo. Nebylo nám zrovna příjemně, ale to Strakáčovi asi také ne. Čtenářská dílna začala naplno. A jak to bylo dál? Kdo, nebo co, jsou Tioni?
To si milý čtenáři musíš přečíst sám. My jsme to zvládli.

L. Klosová a žáci 2. A

Štítky
Autor:

Základní škola Čelákovice, Kostelní 457, příspěvková organizace. Škola s I. i II. stupněm, školní družinou a školní jídelnou. Vztahy mezi  vyučujícími, vyučujícími a žáky a vyučujícími a rodiči zaujímají v našem  vedle dosažení základů vzdělávání velmi významnou úlohu.

Zanechte komentář

Tento web používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak data z komentářů zpracováváme.